Vanliga frågor

- Varför har jag inte fått något bekräftelsemail/kvitto?

Idag skickas våra orderbekräftelser/kvitton ut till den angivna eposten med vår logotyp som en bilaga. Eposttjänster som Live, Hotmail, Gmail och liknande tolkar detta som ett bifogat virus och lägger den då ofta i skräpfiltret. Vi uppmanar därför kunder med denna typ av adress att titta i skräpfiltret först innan ni hör av er.

Det kan också bero på att kunden missat sista bekräftelse knappen. I detta fall finns inte ordern registrerad och vi kan därför inte leverera önskade varor.

- Kan jag som bara köper en vara betala mindre i frakt?

Alla kunder betalar lika mycket i frakt. Frakten baseras på en genomsnittsorders storlek och kostnad för företaget. Vi hoppas i framtiden kunna sänka den fasta frakten men i nuläget skulle detta ske på bekostnad av våra varors priser och vi skulle eventuellt behöva införa minimiorder. Idag bestämmer kunden själv hur mycket de vill handla för.

- Varan jag vill beställa är slut i lager. När finns den inne igen?

Harrison's, Arcadia, Avix och HealX produkter beställs med jämna mellanrum. Harrison's beställs ofta några veckor innan eller efter en vara tagit slut. För alla andra produkter kan det dröja några månader och det är ofta svårt för oss att säga ett exakt datum. I många fall måste vi vänta på att varorna dyker upp hos leverantören och i värsta fall kan den ha utgått ur leverantörens sortiment. Detta gäller främst fågelleksaker.

- Jag vill beställa mot postförskott. Hur gör jag det?

Det är inte möjligt att beställa mot postförskott sedan 2008. Postförskotts-metoden missbrukades av flera kunder och detta ledde till ökade kostander för oss. Vi vill därför inte använda denna typ av frakt/betalningsmetod längre.
För kunder som vill betala sina varor på en gång rekommenderar vi Bankgiroöverföring  eller kortbetalning. För kunder som vill betala när varorna har kommit rekommenderar vi fakturabetalning.

- Jag vill beställa en 11,34kg säck Harrison's som just nu inte finns i lager. Hur går det till?

Vi kommer att börja ta in fler av Harrison's 11kg säckar under början av året men dessa tas oftast in som specialorder efter förfrågan från kund. Du hör då av dig via epost med ditt namn, adress och mobilnummer som postens avisering kan skickas till. Vi behöver denna information för att kunna skriva en förskottsfaktura.

Vid köp av 2 st säckar kan en specialorder som skickas hem till dig göras, men i annat fall tas specialbeställningen hem vid nästa Harrison's leverans. Säcken ska betalas i förskott innan den skickas till dig.

Fine storlekarna finns inte hemma hos leverantören i 11kg säckar. Dessa finns dock att få tag på för kunder som är intresserade men det tar längre tid. För att få tag på dessa måste vi förbinda oss att köpa dessa av leverantören innan dessa beställs och vi kommer givetvis att kräva samma sak av beställaren.

- Hur får jag en rabattkod?

Eventuella rabattkoder finns endast som specialerbjudande till ex. klubbmedlemmar för ras eller fågelklubb. I bland delar vi ut rabattkoder som sponsrat pris på ex. hundutställningar.

Butiken använder OpenCart
Djuraffären.se © 2017